101 човека с увреждания, в невъзможност от самообслужване и под карантина обслужва Община Севлиево по проект „Патронажна грижа + в община Севлиево“ 32 хигиениста извършват дезинфекция в социалните услуги, държавно делегирана дейност
101 човека с увреждания, в невъзможност от самообслужване и под карантина
обслужва Община Севлиево по проект „Патронажна грижа + в община Севлиево“
32 хигиениста извършват дезинфекция в социалните услуги, държавно делегирана дейност
От 21.06.2021 г. Община Севлиево работи по договор с Министерство на труда и социалната политика за изпълнение на проект №BG05M9OP001-6.002-0158-C01 „Патронажна грижа + в община Севлиево“, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 на стойност 844 321,01 лв., 100 % от които са от бюджета на Европейския съюз, осигурени чрез Европейския социален фонд.
Целта на проекта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда, както и подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности във връзка с ограничаване разпространението на COVID-19. Дейностите са обединени в две направления: Предоставяне на услугата „Патронажна грижа“ и Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности.
Предоставянето на патронажна грижа се изпълнява чрез Домашен социален патронаж – гр.Севлиево и обхваща: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора, вкл. и психологическа подкрепа; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги и транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата. Услугата стартира от 21.07.2021 г. и вече са обхванати 101 лица. 41 са хората до момента, ползвали здравно-социални услуги до 2 часа на ден, а останалите 60 - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заявяване и получаване на неотложни услуги.
Патронажната грижа се предоставя в дома на потребителя от обучен мобилен екип специалисти в рамките на до 2 часа дневно с продължителност и дейности, определени съгласно индивидуалната оценка на потребителя.
Закупуването на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги се извършва със средства на потребителя и след подадена заявка на телефон: 0879 258 424.
Право да ползват услугата имат хора от града и селата, които са: хора с увреждания, възрастни хора в невъзможност от самообслужване, лица над 54 г., други уязвими групи, вкл. лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19.
Превенцията на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности се осигурява чрез назначените 32 хигиенисти (част, от които на непълен работен ден), извършващи пълна дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности.
За подкрепа на услугите в превенцията с цел ограничаване разпространението на COVID-19 за персонала в услугите ДДД се осигуряват еднократни и многократни предпазни маски за лице, ръкавици, калцуни, защитни костюми (гащеризони за многократна употреба), шлемове, дезинфектанти за ръце, под, повърхности, санитарни помещения и критични точки.
В направлението са предвидени и дейности по тестване на персонала и потребителите. В случай, че в социална услуга, държавно делегирана дейност има потребител или работещ с изявена симптоматика или съмнение за наличие на COVID-19 следва да се създаде организация за изследване на служителя/потребителя и контактните на тях лица (настанени или работещи в социалната услуга) за предприемане на адекватни последващи действия. Дейностите по това направление също се предоставят за срок от 12 месеца, считано от 21.07.2021 г.
« назад