Административен регистър
Общ устройствен план
Индекс на качеството на въздуха
Национална телефонна линия за деца 116 111
Сигнали за неработещо улично осветление

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

12.01.2015

Община Севлиево изготвя списък на сградите, които могат да бъдат санирани



Община Севлиево започна да изготвя списък на сградите в града, които могат да получат финансиране за саниране по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради. Документите за кандидатстване ще се приемат веднага, след като бъдат разработени от Министерство на регионалното развитие и благоустройството. Всички мерки за повишаване на енергийната ефективност ще бъдат напълно безплатни за собствениците на жилищата. Изискването към блоковете, които кандидатстват за финансиране, е да имат минимум 36 самостоятелни жилища, като отделно или частично саниране е недопустимо. В момента МРРБ изготвя методическите указания за реализацията на програмата, които трябва да бъдат готови до края на януари. Етажната собственост трябва да регистрира сдружение и да подаде документи в Общината за включване в програмата. Нужно е да бъде взето решение за обновяване на сградата с минимум 67% собственост на идеални части от общите части на сградата и да се подаде заявление по образец за саниране към Община Севлиево. След това следва одобрението на блока и отпускане на средства от Фонда за саниране.

Всички стъпки по регистрацията на сдружението за етажна собственост, подаването на заявление за саниране, както и всички мерки за повишаване на енергийната ефективност ще са безплатни за собствениците на жилищата.

Важно е да се отбележи, че за целите на програмата е необходимо да се регистрира едно сдружение на собствениците за цялата сграда, независимо от броя на входовете в нея. Избраният Управителен съвет действа от името на всички собственици в сградата.

Съгласно разпоредбите на чл. 29., ал. 1 от ЗУЕС, Председателят на управителния съвет (Управителят), избран по време на учредителното събрание, в 14-дневен срок от провеждането му внася в Община Севлиево заявление за вписване на Сдружението в публичния регистър.

Към Заявлението за вписване в публичен регистър се прилагат следните документи:

1. Списък на собствениците, участващи в сдружението, с трите им имена и адрес в етажната собственост;

2. Копие от Протокола на учредителното събрание /по образец/, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);

3. Копие от приетото споразумение /по образец/, заверено от председателя на управителния съвет (управителя);

4. Нотариално заверени образци от подписите на лицата, представляващи сдружението.

 

Допустимите за изпълнение дейности, които ще се извършват по програмата са конструктивно укрепване на сградата; обновяване на общите части (покрив, фасада, стълбищна клетка и др.); въвеждане на мерки за енергийна ефективност – топлоизолация и подмяна на дограма, ремонт и подмяна на вътрешни инсталации и/или връзки към системите за топлоснабдяване и газоснабдяване в общите части на сградата; енергоефективни мерки в асансьорите.

До края на месец януари предстои да бъдат публикувани Методическите указания към Общините и Сдруженията на собствениците, както и необходимите образци за кандидатстване.

На този етап Община Севлиево призовава всички председатели на Управителни съвети/управители на етажната собственост, отговарящи на условията да заявят в писмен вид  своето желание за кандидатстване по програмата.

Допълнителна информация можете да намерите на адрес: http://www.mrrb.government.bg/?controller=news&id=6068






« назад


Достъп за глухи лица
Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на   жилищния сграден фонд
I Love Bulgaria
Pr_grajdani
Pr_NPO
Pr_firmi